"Oryantal" Uruguay Cumhuriyeti

River Where the Birds Live

sunny 30 °C
View Seyahat & Argentina on acikbilet's travel map.

Güney Amerika'nın Surinam ve Fransız Guyana'sından sonra yüzölçümü açısından en küçük üçüncü ülkesi olan Uruguay, Arjantin'i gezenlerin buralara kadar gelmişken görmezlik etmedikleri bir durak. Biz de paket programı bozmadık ve Buenos Aires'ten ayrılıp Arjantin'in diğer yerlerine doğru yola çıkmadan önce bu ülkeyi görmeye karar verdik.

Buenos Aires'ten Uruguay'a gitmenin en kolay yolu bir feribota atlamak. Biz en ucuz olduğu için yavaş gemi ile (hızlı gemi 1 saatte giderken bu 3 saatte gidiyor) Colonia'ya gidip oradan 3 saatlik bir otobüs yolculuğu ile Montevideo'ya gitmeyi tercih ettik. Daha sonra anladık ki bu çok da doğru bir tercih değilmiş, çünkü bizim amacımız Montevideo'da 2 gün kaldıktan sonra Colonia'ya dönmek ve 2 gün de orada kalıp Buenos Aires'e geçmekken, feribotları işleten Buqebus şirketinin sattığı kombine biletle bunu yapmak mümkün değilmiş, dönüş için yeni bilet almamız ve işimize yaramayacağını anladığımız diğer otobüs biletlerini geri verebilmek içinse yetkililerce oradan oraya sürüklenerek neredeyse bilet fiyatı kadar taksi parası bayılmak zorunda kalmamız ve sinirimizin bozulması gerekiyormuş. Neyse, Buqebus'un Buenos Aires terminalinde bize planımızla ilgili bir sorun olmadığı, otobüs bileti ile feribot biletinin ayrı ayrı kullanılabildiğini söyleyip bize bileti satan çocuğun kulaklarını nasıl çınlattığımıza hiç değinmeden Montevideo'ya dönelim.

“Geceyi gemide geçiririz, gün kaybımız olmaz,” düşüncesi ile gece 12 feribotuna bindiğimiz için Montevideo'ya sabah saat 7 gibi vardık. Taksiye atlayıp eski şehir kısmındaki hostelimize giderken şehrin ana caddesini de görmüş olduk. Yolculuk yorucu olduğu için birkaç saat uyuyup kendimizi dışarı attık. Eski şehir diye anılan kısım, bir tarafında şehrin limanının yer aldığı bir yarımada. Dolayısıyla dörtyol ağızlarında kafanızı nereye çevirseniz nehri görüyorsunuz. Aslında “nehir” tanımlaması ne kadar doğru bilemiyorum, çünkü Rio de la Plata ile Atlantik Okyanusu tam da Montevideo açıklarında birbirne karışıyor. Suyun rengi Buenos Aires'te olduğundan daha açık olsa da hala kahverengi, o yüzden bu suya deniz demek gelmiyor insanın içinden.

Buenos Aires'ten sonra burası insana bir kasaba gibi geliyor. Tamam eski şehir kısmı güzel, çok ince et dilimleri ile hazırlanan bir sandviç olan “chivito” yemek lezzetli, ama şehrin insanı kendine çeken bir cazibesi olduğunu söylemek epey zor. Hele bir de Mercado del Puerto'da (liman pazarı) pek de lezzetli olmayan bir yemeğe ödediğimiz yüksek fatura ve Buqebus ile yaşadığımız sorunlar eklenince “buraya gelmeseydik de olurmuş” demeye başladık. Az önce sözünü ettiğim gibi uzun uğraşlar sonunda Buqebus'tan Montevideo – Colonia otobüs bileti parasını geri alıp, yerel bir firma (COT) ile pazar sabahı Colonia'ya gittik.

Colonia Uruguay'ın en eski şehri. Poztekizlilerin Buenos Aires ile ticaret yapmak için kurdukları bu şehir, Portekizliler, İspanyollar, Brezilyalılar arasında defalarca el değiştirdikten sonra 19. yüzyılda bağımsızlıkla birlikte Uruguay'ın bir parçası haline gelmiş. Eski şehir kısmı yer yer bizim Kaş'ı andırıyor. Vakit geçirmek için şehrin müzeciklerini gezilip, 25 Mayıs parkının etrafında bir şeyler yudumlanabilir. Uruguay'da kahve ya da çay yerine herkes mate içtiği için restaurant ve cafelerde ısmarlanan kahvenin bulaşık suyundan pek fakı olmuyor. O nedenle riske girmeyip bira içmenizi tavsiye ederim.

3 haftalık büyük şehir yaşantısından sonra Colonia'nın küçüklüğü ve sakinliği bize çok güzel geldi. Genci yaşlısı kolunun altında sıcak su termosu ile dolaşan, mate düşkünü Uruguaylıları geride bırakıp pazartesi akşamı feribotla Buenos Aires'e geri döndük.

Barış Pala

Posted by acikbilet 05:09 Archived in Uruguay Tagged backpacking

Email this entryFacebookStumbleUpon

Table of contents

Comments

Graf Von Spee'de kendini hemen limanin disinda batirmisti, Ingilizler gemilerine yem olmamak icin...Son 72 saatlerini belgeleyen vede resileyen bir muze vardi, Cuartel muzesiydi galiba. Keske sana daha once soyleseydim, turist motorlari vardi, seni geminin battigi yere goturuyorlardi. Tarihsel bir yer, tabiiki bana gore...

by HEPSEN USA

Merhaba Baris,Onumuzdeki ay Buenos Aires'e gidecegiz. Zaman olarak sinirli oldugumuzu dusunerek bize gunu birlik gitmek icin Colina'mi yoksa Montevideo'yu mu tavsiye edersiniz? Gezinizi zevk ile takip ediyoruz..

by ayferonur

Comments on this blog entry are now closed to non-Travellerspoint members. You can still leave a comment if you are a member of Travellerspoint.

Enter your Travellerspoint login details below

( What's this? )

If you aren't a member of Travellerspoint yet, you can join for free.