Iguazu

Su gelir güldür güldür

all seasons in one day 32 °C
View Seyahat & Argentina on acikbilet's travel map.

18 saat süren ilk uzun otobüs yolculuğumuzun ardından sabah saat 8 sularında, adını 18 km uzağındaki şelaleden alan Puerto Iguazu'ya vardık. Biraz daha para verip burada "cama" (kama okunuyor) tabir edilen ve 160 derece yatabilen koltuklardan alıp gece fosur fosur uyuduğumuz için olsa gerek, otobüsten indiğimizde çakı gibiydik. Saat henüz erken olduğu için eşyaları resepsiyona bırakıp, yağan yağmuru izleyerek kahvaltımızı yaptık.

Kahvaltıdan sonra Puerto Iguazu'yu gezelim dedik ve çiseleyen yağmur altında dolaşmaya başladık. Buraya şehir demek biraz zor, kasaba daha doğru bir nitelendirme olur. Bir uçtan bir uca yürümek (iniş çıkışların etkisi hesaba katıldığında dahi) 30 dakikayı geçmiyor. Kendinizi yokuş aşağı bırakınca Parana Nehri'nin kıyısına varıyorsunuz. Buradan bir feribota atlayıp 20 dakika içinde Paraguay'a geçmek mümkün. Bu kadar yakın olunca planımızda olmasa da "Acaba Paraguay tarafını da 1-2 saat görüp gelsek mi?" diye düşündük, ama vize almamız gerektiğini öğrenince indiğimiz yokuşu tırmanıp hostele geri döndük.

Bölgenin çekim merkezi olan şelale ve üzerinde yer aldığı nehir Brezilya ve Arjantin'in sınırını oluşturuyor. Her iki ülke de kendi topraklarında şelale ile aynı adı taşıyan tabiat parkları oluşturmuşlar. Yağmurun dinmesi öğlen 2'yi bulduğundan ilk günü daha küçük olan Brezilya tarafını gezerek değerlendirelim dedik ve Amerikan filmlerindeki okul servislerini andıran sarı bir halk otobüsüne atlayıp sınır kapısında Arjantin'den çıkış işlemlerini tamamlayarak Brezilya'ya giriş yaptık. Otobüsün şöförü "günübirlik gezilerde Brezilya tarafında bir işlem yapmaya gerek yok" deyip Brezilya gümrüğünde durmadan geçtiği için içimiz biraz rahatsız bir şekilde Brezilya tarafındaki parkın giriş kapısına vardık.

Kapıda bir görevliden parkın haritası önünde bilgi aldıktan sonra adam başı 30 peso (Arjantin Pesosu kabul ediyorlar)verip parka girdik. Park içi otobüsle bir süre gittikten sonra 3 numaralı parkurunun başında inip yürümeye başladık. Parkın bu tarafı daha büyük olan Arjantin tarafını karşıdan gördüğü için her adımda muhteşem bir manzara görüyor insan.

Konu büyüklüğe gelince Iguazu ile kıyaslanabilecek iki şelale var. İlki Zambiya ve Zimbabve arasında yer alan Victoria, diğeri de meşhur Niagara. Her ne kadar Victoria daha yüksekten dökülse ve Niagara daha fazla su taşısa da, Iguazu'daki 275 şelalenin toplam 2,700 metrelik genişliği ve yer yer 80 metreye varan yüksekliği burayı dünyanın en büyüleyici şelaleri arasında öne çıkarıyor.

Nispeten küçük sayılabilecek olanları geride bırakıp şelalenin en etkiliyici kısmı olan Garganta del Diablo'ya (Şeytanın Boğazı) yaklaştıkça dökülen tonlarca suyun çıkardığı muazzam ses karşısında etkilenmemek mümkün değil. O kadar çok su dökülüyor ki, sıçrayan su damlacıkları hemen şelalenin üzerinde bir bulut oluşturuyor.

Yüzlerce kare fotoğraf çektikten sonra geldiğimiz gibi halk otobüsü ile Arjantin tarafına geri döndük. Vasat bir akşam yemeğinden sonra daha zorlu olacağını bildiğimiz Arjantin tarafı için dinlenmek üzere odamıza çekildik.

Ertesi gün gene bir halk otobüsü ile Arjantin tarafındaki parka gittik. Buradaki parkın giriş kapısı Brezilya tarafındakine göre daha az albenili. Giriş bedelinin de karşı tarafın iki katı (60 Peso) olması cabası. Bu tür detaylara takılmayıp parkın içindeki trenle Garganta del Diablo parkurunun başına kadar gittik. (Arjantinliler bu trene LPG ile çalıştığı için "ekolojik tren" demeyi pek seviyorlar. Sanırım bu şekilde çevreyi ne kadar iyi koruduklarını gösterdiklerini düşünüyorlar. Bununla birlikte parkın içine aynı Brezilya tarafında olduğu gibi, doğayla uyumlu olduğu söylenemeyecek 5 yıldızlı bir otel dikilmesinde sakınca görmemişler.) Parkur, çakılmış kazıklara oturtulmuş, dolayısıyla suyun üzerinden yürüyorsunuz demek yanlış olmaz. Bayram tatilini fırsat bilip, 1 haftalığına dünyanın bir ucuna gelmiş vatandaşlarımızdan yayılan Türkçe sohbetlere kulak kabartarak neredeyse tam şelalelinin üzerine geldik. Burada Brezilya tarafı kadar hakim bir manzara olmasa da, kendinizi şelalenin içinde hissediyorsunuz.

Suyun üzerinde, güneşin alnında 1.3 km gidip, 1.3 km gelince dilimiz dışarı çıktığı için en yakın istasyonda soluklanıp, en gölge olduğuna kanaat getirdiğimiz "lower circuit"e (aşağı parkur) daldık. Bu patikada ufak şelaleri yakından görmek ve patikanın sonundaki istasyondan Zodiac teknelere atlayıp şelalelerin yakınına gidip ıslanmak mümkün. Biz hem pahalı olduğu için, hem de ıslanma ihtiyacımızı şelalerin yakınındaki seyir teraslarında giderdiğimiz için bu turlara katılmadık, ama katılanların zevk aldıkları yüzlerinden belli oluyordu.

Parkın Arjantin tarafında bizim gezdiğimiz iki parkur dışında 3 rota daha bulunuyor. Bunlardan "upper circuit" (yukarı parkur) küçük şelalerin üzerinden yürüme imkanı verirken diğer iki parkur suyun kenarında değil, parkın içinde ilerliyor ve bitkileri, kuşları ve kertenkeleleri görme imkanı veriyormuş. Bütün parkurları tamamlamak isterseniz 8 - 9 saatlik yürüyüşü göze almanız gerekiyor.

Iguazu, Arjantin'de tattığımız ilk doğal güzellik olarak geride kaldı. Şimdiki durağımız 23 saatlik otobüs yolculuğuyla ulaşacağımız Salta ve civarı...

Barış Pala

Posted by acikbilet 17:09 Archived in Argentina Tagged backpacking

Email this entryFacebookStumbleUpon

Table of contents

Comments

Muhteşem şelaleler gerçekten çok etkileyici.yaa öyle güzel anlatıyorsunuz ki biz de gezmiş gibi oluyoruz. çok teşekkürler.sevgiler

by nesros

Herşey çok güzel manzara anlatım hepsi harıka.Sanki oraları bizde sizinle geziyor gibiyiz.

by seldatosya

Comments on this blog entry are now closed to non-Travellerspoint members. You can still leave a comment if you are a member of Travellerspoint.

Enter your Travellerspoint login details below

( What's this? )

If you aren't a member of Travellerspoint yet, you can join for free.