Arjantin'in Bağ Evi

Mendoza

sunny 27 °C
View Seyahat & Argentina on acikbilet's travel map.

Salta'dan akşam 22:00'de bindiğimiz otobüs, beni tutan kaşıntı ve hemen arkamızdaki, arka çaprazımızdaki ve daha arkadaki üç minik bebeğin attıkları çığlıklarla zaman zaman Barış'a uykuyu haram etmeleriyle (benim kulaklarımda tıkaç vardı) Mendoza'ya ulaştığında, saat de 16:00'yı bulmuştu. Neyse ki, gittiğimiz hostelin tam karşısında bizdeki devlet hastanelerine benzeyen kocaman bir hastane vardı ve kullandığım ilaçlara rağmen hala geçmeyen kaşıntım yüzünden eşyamızı odaya bırakarak koşa koşa karşıya geçtik.

Arjantin'de hastaneye ihtiyacınız olursa, pasaportunuzu göstermeniz yetiyor. Gidemeyecek durumdaysanız da doktor gönderiyorlar. Gittiğimizde acil servis hayli kalabalıktı, adımı kaydettirdikten sonra bir şeyler yiyip tekrar hastaneye döndüğümüzde sıra ancak gelmişti. Doktor adımı okuduktan sonra beni içeri aldı, bir şeylerin (kesinlikle Melahat Teyze'nin pireleri) ısırmış olduğunu söyleyerek iğne yapmamız gerek deyip hemşireyi çağırmaya gitti. İçeri giren tombul amca bir süre damar aradıktan sonra Arjantinli İngilizcesiyle "Berry Goood!" diye bağırarak işinin bittiğini müjdeledi. 10 dakika sonra, "Hello, my love" diye başlayan bir şarkıyla tekrar yanıma geldiğinde, ben de nihayet rahatlamıştım.

Mendoza ve civarı, yani Cuyo bölgesi, Arjantin şaraplarının çok büyük kısmının üretildiği bölge. Burada bağ evlerine giderek şarap tadımı yapıp yemek yiyebiliyorsunuz. Bunun için şehir merkezinden geçen Maipu otobüslerine binmelisiniz. Genelde bisiklet kiralanarak bağ evleri teker teker geziliyor. Bodegalara girişte ücret alındığını öğrendiğimizden, tek bir bağ evinin bize yeteceğine karar verdik ve yaklaşık dört kilometre pedal çevirdikten sonra Familia di Tomasso “bodega”sına, yani bağ evine ulaştık. Buraların en eski bodegası burasıymış. Arjantin'e özgü herhangi bir üzüm olmadığını, Avrupa'dan getirilen çeşitlerin, özellikle de Malbec üzümünün burada mükemmel yetiştiğini anlattılar. Alelade bir yemek yedikten sonra tekrar bisikletlere atlayarak geri döndük, çünkü vakit kaybetmeden hostelden eşyamızı almamız ve Bariloche otobüsüne yetişmemiz gerekiyordu.

Deniz Koç

Posted by acikbilet 02.01.2009 19:40 Archived in Argentina Tagged backpacking

Email this entryFacebookStumbleUponRedditDel.icio.usIloho

Table of contents

Comments

pire durumu cok fena :( sapka superrr gule gule giyy :)

04.01.2009 by patakurt

Ne güzeeel!!!

"Serin esen rüzgaar, çiçek kokan kırlaar" şarkısını söylemek istedim birden:))

09.01.2009 by alkim

Comments on this blog entry are now closed to non-Travellerspoint members. You can still leave a comment if you are a member of Travellerspoint.

Enter your Travellerspoint login details below

( What's this? )

If you aren't a member of Travellerspoint yet, you can join for free.